Nöjd

Oj oj har det redan gått en vecka? Tiden har börjat gå betydligt snabbare tycker jag. Men det är nog för att jag gör mycket mer på dagarna nu och börjar vänja mig vid att vara mamma. Det känns super skönt! Bailey är ju så fruktansvärt söt så man kan inte annat än att bara le och skratta när hon är igång på dagarna. Så vad har vi gjort denna vecka då? I måndags hade jag kompisen Carro förbi en snabbis, eftersom jag flyttat till Kallhäll så har vi super nära till varandra. Hon var ju dels tvungen att se hur jag bor men också för att se lilla prinsessan :). I onsdags morse kom min underbara mor till mig för att umgås och hjälpa mig lite med Bailey:) Vi började med att åka iväg till babyproffsen för att se om vi kunde hitta någon bättre nappflaska. Jag använder märket "mam" men tycker att det rinner alldeles för snabbt trots att det är pip 1. Så mamma köpte en annan som vi provat någon gång nu men det är sån skillnad eftersom "mam"'s pip är plattare och denna är rund. Svårt det där med nappflaskor alltså. Det är en hel vetenskap kring det. Hur som helst efter det åkte vi till centrum för att shoppa lite :) eftersom jag rasat i vikt behövdes både nya jeans och bhar. Tre nya par jeans blev det och två bhar. Shoppade även en ny handväska, skit snygg! Lägger upp bild imorgon. Bailey fick två nya pyjamaser och ett fotoalbum :)! Sen bar det av till IKEA för att köpa burkar man kan förvara sylt och marmelad i och för att äta lunch. Väl hemma så gjorde mamma plommon marmelad på plommon från syrrans trädgård! Mums*! Torsdag förmiddag var jag med mamma innan hon skulle iväg för att jobba och på eftermiddagen tog jag och Bailey en promenad. Idag, fredag, har jag och Bailey åkt buss för första gången :)! Jätte nervös :P skit töntigt men sant. Vi åkte till Jakobsbergs centrum där vi mötte upp Nathalie och Svea :) Vi åt lunch och kollade runt i lite affärer. Jag "råkade" få med mig en ny perfym hem också :P Nu ska jag sova lite, det är Stefans tur att ta Bailey inatt så jag ska passa på. Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0